Thursday, November 21, 2013

Kalah Lelong

aku baru balik dari mahkamah untuk lelongan awam pagi tadi..... pada hari ini takla ramai sgt seperti hari sebelumnya... maybe xder unit-unit yang menarik perhatian pembida kali nie..... keadaan di persekitara mahkamah xder lah bising sangat.... 

So aku sampai dkt Ipoh High ourt dalam kol 9.15pg.. pas masuk kan bank draft dalam box aku ngn adik aku terus ge breakfast cafeteria di mahkamah majestret..... masa lepak breakfast ada member aku bgtau rumah yang aku nak bid tu dah ader 6 orang pembida termasuk aku.... aku pun dah agak dah.. sebab rumah dan kawasan hot... so kol 10.15pg aku ngn adik aku dah gerak dekat mahkamah balik... so kami dapat tau ada 12 pembida untuk rumah tu....

Jadi aku rasa peluang untuk menang tu agak tipis jugak... so cuba jer lah sampai limit yang dah aku tetapkan....mana tau boleh menangkan... RP start dari RM 170k.... dengan kenaikan RM2000 sekali bid...  bila mula jer semua angkat tangan.. dah jadi macam exercise tangan lah pulak....  dengan cepat jer harga melepasi RM 200K seperti had yg telah aku tetapkan... so aku backoff.... xnak lawan..... tinggal lah dua org brader melayu yang terus lawan... maybe diorang nie nak duduk kot.... akhirnya harga mati pada RM 224K.. dengan kenaikan sebanyak RM 54K.... dah dekat dengan market value iaitu 230K-240K... yang menang tu budak muda... maybe beli rumah pertama kot.... tp xper... org melayu kita yang menang... 

maybe xder rezeki aku kali nie.... xper..... rumah lelong sentiasa ada... cuma perlu bersabar untuk mendapatkan rumah yang harganya amat mnguntungkan.... jangan kita cari rumah yang lebih kurang harga MV.. unless kalau korang nak duduk.... kalau nak invest atau wat flipping cari ruamh yang atleast 30% dari MV....

so x dapat menang rumah jadi petang nie aku nak ge jumpa member adik aku.... bukan apa nak ge beli basikal... yelah.. dah lama x exercise..... nak kayuh basikal lak... dapat menyihatkan badan dan minda..... x dapat rumah dapat basikal pun ok lah jugak.... pasni ride survey rumah lelong naik basikal jer.... kekekekke. ok lah.... cau dulu......

No comments:

Post a Comment