Saturday, August 17, 2013

Kemenagan rumah Lelong

Pada 27hb Julai ari tu aku telah bersiap sedia untuk bid rumah lelong yang mmg aku idamkan.... dkt Bandar Meru Raya. Lelong dkt Ken Auction di Jalan Kampar....... Bank draft dah settlle awal2 bg dkt Sheela staff Ken Auction... Tp yang x bestnye bulan posa jd bdn kurang bertenaga.... sampai sana jer kol 10pg aku tgk dah ramai orang... auction start ko 10.30pg.... ada harapan ke aku nie... harap adalah hadiah raya untuk aku tahun nie.... sebenarnya ada duit unit rumah yang dilelong dkt Bandar Meru Raya nie.. selang satu lorong jer... aku masuk bid satu rumah & adik perempuan aku masuk bid satu rumah....

Ikutkan CIMB mega auction nie ader 8 unit yang dilelong tapi 5 dah call-off... so tinggal tiga.... 1 unit apartment dkt Meru Height and 2 unit dkt Meru Raya yg aku dan adik aku masuk nie.... 1st aprtment tu seorg cina mmg RP RM 100k sbb xder yang berminat... yelah sapa nak aprtment kt Ipoh nie sdgkan rumah teres boleh dpt.... bukan mcm dkt KL tu... 2nd lelong lak umah yang aku yg aku nak bid dgn RP RM 95k untuk rumah teres setingkat dengan keluasan 1339sf.. siap renovated extend bhgian depan.. aku punya budget dalam RM 130k and aku dah check dgn bank MV rumah nie dalam RM 150k....

Sebelum mula auction, auctioneer bg tau ada 14 bidders utk rumah aku nak nie... cissshh!!!!! xder harapan lah aku nie.. tp aku tgk ramai yang dah berumur dan muka jarang nampak dlm auction.. maybe diorg nie agen bwk masuk pas iklankan kat mana2...  Berbalik pada auction td... auctioneer bgtau harga bermula dgn RM 100k... so start lah bida membida... aku wat bodoh jer dulu sebab aku tgk ramai yg x sabor nak angkat tgn..... mcm nak jawab  soalan yg cikgu bg masa kat sekolah dulu-dulu... smpai jer RM 118k tinggal dua org jer... seorg auntie India ngn brader melayu nie... aku start masuk time RM 123k... time nie auntie India nie dah undur diri maka berlwn lah aku ngn brader melayu nie... sampai ler aku angkat RM 129k brader melayu nie dah syp... aku harap brader tu  x lwn sebab kalau dia lwn mmg aku bg kat dia jer lah..... sbb budget aku RM 130k jer... Akhirnya dapat jugak rumah nie dgn harga RM 129k...

Final unit umah yg adik aku masuk dgn RP RM 90k... rumah nie dpan surau... ada tanah lapang... senang nak park kete... tp standard gaban jer umah nie.. xwat per... igt tuan murah pun x pernah duduk.... tp adik aku kalah..... last price jadi RM 130k....  dah settle terus sign contract of sales... dan bermula lah kerja mencari loan dan lawyer....... apa2 pun jom kome layan gambor dulu....
                                                      No bertuah nie...

                                                       Nie rumah yang aku menang....

Nie rumah yang adik aku kalah...

No comments:

Post a Comment