Wednesday, July 2, 2014

new tenant

Salam semua.... Hari nie kita sudah menyambut puasa hari ke-4 dalam ramadhan tahun nie... Alhamdulillah kita diberikan nafas untuk menyambutnya sekali lagi.... semoga kita memperbanyakkan lagi amalan di dalam bulan uanh penuh barakah ini... dan semoga rezeki kita bertambah murah di dalam bulan ini... hari nie jugak aku dah selamat menyewakan rumah aku di setapak dkt warga asing... hahaha.. korang jgn ingat aku bagi sewa dkt indon ker... bangla ker.. vietnam ker.... 

Aku sebenarnya menyewakan condo aku dkt warga pakistan yang sebelum ini menetap di birmingham.uk. dia datang malaysia sebab menyambung pelajaran di peringkat master di university Islam Antarabangsa (UIA). sebulan lebih jugak lah rumah nie kosong... ramai jugak agent yang dtg view dengan tenant tp senyap jer lepas tu... bukan aper.. kebanyakkan bakal penyewa adalah dari middle east... pak2 arab ngn minah2 arab nie cerewat sikit.. nak view klcc lah.. nak view gardern lah... nak view swimming pole lah... nak langsir cantek lah... tp sewa nak murah.... diorg nie mmg cerewet.. bukan sikit cerewetnya.... so mamat pakistan nie x banyak cerewetnya... cuma mintaksewa rendah ckit dari apa yang iklankan... xperlah.. janji pakistan nie c X cerewet dan rumah aku lama x dikosongkan... dia nie akan menyewa rumah aku selama 2 tahun.... menyewa sehingga pengajian master beliau selesai....

selesai aku handover kunci aku terus balik ke rumah.. x larat oooo.. bulan posa nie tenaga pun kurang... bukan aper.. sebab panas cuaca skrg nie.., maklumlah al-nino sudah bermula.... balik rumah rehat2 sambil melihat list lelong untuk rumah yang akan di lelong di lelongtips.com... tp semenjak sebulan nie xder list2 yang menarik... semua mcam ha,peh jer... mungkin time hujung2 tahun nie baru ada list yang menarik agaknya... tunggu properties bubble dululah rasanya baru boleh jumpa hot2 properties... time bubble barulah banyak sikit list. 

Apa2 pun membeki rumah lelong nie umpama memancing... kadang2 sangkut kadang2 x... apa2 pun kita mencuba... mana tau kalau terjumpa property yg cantek... apa2 pun selamat menyambut bula ramadhan yang penuh dengan barakah ini...

No comments:

Post a Comment