Saturday, April 26, 2014

repair rumah lagi

Aku baru habis menjalankan kerja-kerja mengecat bersama pakcik aku, adik aku dan adik ipar aku...kiranya kami semua termasuk mak dan ayah aku berkampong dekat rumah aku nie..   penat jugak kerja mengecat nie... aku mengambil masa selama dua hari untuk menyetelkan kerja mengecat nie..

Bukan penat mengecat jer. Penat driving pun ada jugak., hahhaha., yelah.. pegi mencari kipas siling.. maklumlah kipas siling rumah aku nie dah x function sebab masa dulu aku beli yang murah punya.. yang kali nie aku beli hang elok ckit... untuk pengetahuan korang... kalau korang nak beli kipas atau lampu korang pegilah dekat batu 14 puchong.. kedai nie mmg harganya murah dari kedai-kedai yang ader di Lembah Klang nie... kalau korang nak tau... nak bayar pun kena amik nombor... orang xyah nak cerita lah punya ramai.. macam kedai jual sayur jer... aku igt kat tmpt wife aku jer ramai orang beli hp... kat kedai lampu nie oun ramai jugak orang... tapi service diorg mmg top.. korang jangan risau.. ada jer yang serve korang nanti.. kalau korang nak tau dekat mana, shop lot nie terletak bersebelahan dengan used car dan juga gudang jualan perabot yang agak besar dan berhadapan dengan petronas batu 14 puchong.. ianya mengadap ldp highway arah kl... senang jer nak cari..

Lepas beli kipas aku terus balik setapak.. apa lagi pasang kipas lah... aku beli dalam 5 bijik kipas.. selain daripada tu beli jugak barang2 lain.. penat jugak lah drive ke hulu kehilir nie.. set sofa dan meja makan yang aku beli sudah selamat sampai cuma set bilik tidur jer yang x sampai lagi.. wife aku lak sibuk memasang langsir tingkap yang dia beli dkt mydin...itu pun beli sebab tgh offer..  wife aku nie suka sgt beli mana2 tempat buat offer.. katanya murah...

Lepas tu aku terus ge ke kedai elektrik untuk beli water heater, washing machine, peti ais dan air-cond.. benda-benda mcm nie adalah penting untuk korang menaikkan sewaan dan menarik bakal oenyewa korang... lepas settle semua aku terus balik kerumah aku.. mereka janji untuk hantar dan pasang barang yg aku beli keesokkan harinya... so aku pun teruskan kerja-kerja mengecat bersama pakcik dan adik aku... so nnt aku akan update progress rumah aku...

No comments:

Post a Comment