Tuesday, April 8, 2014

Court Order

Di sini aku hendak bercerita berkenaan rumah aku yang bermasalah.. iaitu masalah tenant aku.... aku sudah cerita kan didalam entry aku sebe;lum nie....

Aku sudah mendapat perintah mahkamah supaya tenant aku mengosongkan premis aku atau vacant possession dalam tempoh dua minggu.. so tarikh tamat 2 minggu tu adalah pada hari nie.....  so pada pagi tadi tadi tenant aku dah mengeluarkan segala barang yang ada didalam rumah aku.... aku memerhatikan mereka mengeluarkan barang dari condo aku.... banyak jugak barang diorang nie..... sampai dua lori..... sepatutnya mereka nie keluar before lunch time tapi hanya siap pindah pada pukul 7.mlm.... x larat aku nak menunggu jadi aku suruh diorang letakkan kunci dekat guard house... sebabnya aku kena gerak balik ipoh.... mak ngn anak aku dah menunggu dekat rumah.. malas lah pulak nak balik lewat2.... 

selepas selesai pickup diorg aku terus gerak balik ipoh..... balik malam2 mcm nie mmg best xder kete..... last2 aku kena AES dekat slim river.. ini dah kali kedua aku kena... walhal aku selalu ulang alik kl-ipoh..... dua2 time nie aku leka.. yang kali nie aku leka jugak.. duk speeding dlm 170km/h sambil layan anak aku berjogek dalam kete.. last2 satu flash dah kena..... apo lai.. tunggu surat sampai lah.... hahahhaha.. terbang lagi duit aku....

tapi alhamdulillah.. perkara yang membuatkan aku tension selama nie dah selesai.. walaupun kena saman AES.....  hahhahhahaa... so aku jadikan perkara ini sebagai ikhtibar dan pengalaman yang tiada di mana-mana.... pengalaman adalah guru yang amat bermakna... jadi disini aku kongsikan bersama korang agar menjadi panduan untuk korang....




No comments:

Post a Comment