Tuesday, April 8, 2014

Cat Rumah

Assalamualaikum...

Weekend aku dan wife aku sibuk ckit.. sibuk untuk repair rumah aku dekat Setapak tu... Pagi-pagi lagi lepas breakfast kat Ayam Kampong Pak Hassan di Subang aku dan wife aku sibuk pegi membeli cat dan alat-alat untuk mengecat di hardware dekat Taipan..... Bini aku nie begitu excited untuk mengecat rumah... hahahha.. aku planning nak cat sikit2 dulu sementara menunggu pakcik aku dan adik aku datang next week untuk tolong mengecat... yelah dari xder wat aper aku leh exercise ckit... maklumlah dah lama x keluarkan peluh....

Sampai saja kat sana aku pun terus masuk rumah... cleaner yang aku upah untuk cuci rumah aku dah siapkan keje mencuci.. habis bersih rumah aku..... aku call cleaner tu untuk bayar upah kat diorang... Aku bayar RM 350 kat diorg.. diorang buat kerja berdua..... oklah aku puas hati dengan keje diorang... Lepas tu aku ngn wife aku sudah mula menjalankan kerja mengecat rumah..... rajin giler wife aku mengecat rumah.... hahhhahaa... tp memang penat.. aku ingat senang untuk mengecat rumah.... aku ngn wife aku stop dalam kol 6 petang sebab malam nya aku kena berjumpa member aku.... kiranya keesokkan pulak sambung.... 

Esok nya iaitu pada hari ahad aku pagi2 dah bangun..... pastu aku dan wife aku lunch dengan member aku bad iaitu branch manager bank Maybank Klang.... dia nie one of the members Club Camry.... Kami selalu breakfast kalau aku balik kl.. family aku dengan family dia selalunya lepak makan dekat tempat peberet kami iaitu Ayam Kampong Pak Hassan.... Selalunya port makan dekat Taipan Usj.. Tp kali nie ubah tempat dekat R&R Awan Besar Kesas Highway.... lepak sampai kol dua lepas tu aku ngn wife aku gerak ge setapak untuk mengemas rumah selepas sehari mengecat yang x seberapa tu.. hahahhahaha

lepas mengemas aku ngan wife aku pegi kedai perabot di gombak.  planning nak belisofa, meja makan dan set bilik.... aku ingat lepas nak wat fully furnish rumah aku dan sewakan.. selalunya rate fully furnish kawasan rumah aku nie dalam 2.5K ker 3K.... habis dekat 8K jugak hari tu membeli macam2 barang... x masuk lagi aircond, peti ais dan juga mesin basuh..... aku punya calculation dalam setahun dah boleh cover cost yang aku gunakan untuk membeli segala kelengkapan rumah tu.... planning nak sewakan dekat pak2 arab kebanyakkan jadi lecturer dekat UIA.... target market aku ialah ayng ada family.....

Lepas selesai semua wife aku hantar aku ke KL Sentral sebab ETS aku kol 9 mlm....  next week kerja mengecat rumah aku akna dibantu oleh pakcik, adik aku dan adik ipar aku,,, ramai orang cepat suikit siap.... tapi aku kena open table ler jawabnya,...... ahahhahahahaha.... xper xder hal janji kerja selesai... nanti aku akan update sambungan mengecat rumah aku nie.... ok bye...... 

No comments:

Post a Comment