Wednesday, September 4, 2013

Lelong lagi

Last week aku pergi ke mahkamah tinggi ipoh untuk lelongan duit unit rumah.... dua bijik nie adik yang nak dan wakilkan kepada aku sebab mereka tidak arif tentang rumah lelong nie.... dua-dua unit nie di Ipoh iaitu low cost double storey dgn RP 56k di Taman Klebang Jaya dan low cost single storey dgn RP 48k di Taman Klebang Restu.....

Macam biasalah.. pendaftaran start kol 9.30pg dan lelongan bermula pada pukul 10.30pg.... dkt mahkaman tinggi ipoh nie lelongan akan dilakukan pada hari selasa atau pada hari khamis.... jadi lepas register terus lepak breakfast dulu...... pukul 10.15pg aku dah ada dkt perkarangan mahkamah.... lelongan pertama untuk aku adalah low cost double storey... ada tiga org pembida.... igt nak mintak laluan dkt dua org nie.... sorang dah bagi green light tp sorg nie xnak.. jadi terpaksalah lawan... pas melebihi budget aku stop dan yang menang adalah brader yg bagi green light kat aku td.... yg xnak tu kalah.. apa nak wat xder rezeki... dan rumah terakhir yangaku masuk tu ada dua org 3 org bidder termasuk aku... dua-dua nie cina tp mmg aku selalu nampak diorg nie kat mahkamah bila ader lelong... jadi pegilah sembang dgn diorg nie..... pung pang pung pang aku mintak laluan kat diorg untuk unit nie.... alhamdulillah mereka setuju kerana depa nie x kisah sgt sebab diorg byk rumah... dpatlah harga 50k...

Pas selesai urusan sign document ngn lawyer bank pelelong aku trus call adik aku... aku suruh dia prepare document untuk submit dkt bank.. ada 120 hari utk selesaikan semua hal.... and pastu aku kol adik aku utk ge pecahkan pintu rumah yg adik aku dah menang tu...panggil gak contractor yg biasa ikut aku untuk tgk yang mana perlu repair and yg mana perlu tambah utk naikkan value rumah.....


Sebenarnya seronok beli rumah lelong nie... dpt murah dan pastu jual balik... untung2.... tp nak beli rumah lelong nie kena tau cara dan procedure.... kalau x nanti naya.... kita hanya ada dari 90-120 hari untuk selesaikan urusan rumah lelong nie...kalau x deposit 10% hangus....... kan naya..... kalau sesapa yg berminat nak beli rumah lelong nie... bolehlah call aku.... aku boleh wakilkan.... charges boleh bincang.... dari ke mahkamah smpi lah ke pinjaman bank aku boleh tolong uruskan itu pun klau menang rumah lah.... tp aku wat masa nie hanya involved rumah lelong dari kawasan ipoh sahaja.... boleh call aku 019-2831245..

oklah. dah masa utk berehat.... hujung bulan ada satu unit di Meru Raya aku nak masuk.... JV ngn adik aku.... nak bukak lelongtips tgk kwsn yg strategik... ok.. cau.....

                                           

                                            

No comments:

Post a Comment