Saturday, September 28, 2013

sabtu yg memenatkan

Pagi2 aku dah bersiap tunggu member aku Nuar datang amilk. Pagi nie nak pegi ke rumah member aku lagi sorang khairul pasal trip ke London- Manchester-Paris-Amsterdam. Tujuan nye adalah untuk berbincang dengan pakcik dia berkenaan itinerary utk ke UK... 

bila sampai rumah laaaaa rupanya pakcik member aku nie sekampung dengan aku...kecik betul dunia nie.. memang aku kenal... pakcik member aku nie bertahun duduk dkt Birmingham, UK. nie pun dia kena kerja dkt Birmingham selama dua tahun... Pakcik dia nie Professor dkt UPM bahagian fizik.. umur baru 35 tahun.. tua aku setahun jer...  UPM hantar dia utk berkerja dah smbil buat research dkt satu syarikat di Birmingham...  kira dia nie bekerja dgn company tu lah sebagai researcher.  perh.. mmg mantap anak melayu kita.. sapa kata anak melayu x pandai.... 


Tapi yang best aku tengok rumah dia dkt putrajaya Persisnt 12 tu.. Mantap siot... harga jer RM700K... installment RM 3.5K. gaji RM 10K keatas je mampu beli.. tp yelah keje sebagai professor.. bangga aku anak melayu muda mampu beli rumah teres yang besar... sapa kata anak melayu xleh maju kehadapan.

Petang punya lak aku melepak bersama-sama dengan geng-geng kete toyota camry. Nama kelab kete nie Toyata Camry Club Malaysia (TCCM). Aku dah lama joint club kete camry nie dan aku adalah vice president club. Aku joint club kete nie sebab hobi and dapt berkenalan serta bertukar pandangan crews2 lain.. dan jugak dapat meluaskan network serta mengeratkan silatulrahim. yelah.. owner camry nie datang dari berbagai bidang dan profession... dan kebanyakkan datang dari golongan middle income dan ke atas...

semalam kita orang ada program dimana one of our camry crew member ada wat makan2 dekat restoran baru dia di putrajaya. saja wat makan.... so kitaorag berkumpul dekat dataran putrajaya pada pukul 5 ptg... lepak2 and solat maghrib dkt masjid putrajaya.. pas solat tu ada sessi bergambar.. settle jer terus gerak ker restoran member nie... best jugak tmptnye... kat sebelah restoran ada kolam memancing... besar jugak... bagus jugak.. sambil makan boleh memancing.. makanan kat kedai member nie mmg sedap... tukang masak dari thailand... not bad... sapa yang teringin nak makan dekat sini boleh jer...murah pun murah....

lepak punya lepak sampailah kol 12 mlm baru gerak balik rumah aku dkt subang... sampai rumah wife aku dah tido.. aku pun dah penat.. apa lagi ps mandi aku pun terus tido... lagi satu sebab frust MU kalah.. cis.. hehheehe



No comments:

Post a Comment